Derfor bør du investere i kundegaver: Her er alle fordelene
Uanset om du har en nystartet enkeltmandsvirksomhed eller et større selskab, så er du garanteret afhængig af dit kundegrundlag. Hvis du har en allerede etableret virksomhed, så kender du sikkert det med, at man ofte kommer til at lægge sin energi og kræfter i at hente nye kunder, mere end man fokuserer på at pleje de eksisterende kunder. Og det kan være lige netop dét, der gør, at man aldrig opnår en loyal kundebase.
En simpel, men effektiv måde til, hvordan man kan pleje sine kunderelationer, er at indføre kundegaver. Herunder vil vi se nærmere på fordelene ved at bruge kundegaver som strategi.
Signalværdi og kommunikation med kundegaver
Uanset om dine kundegaver skal være sommergaver, julegaver, god bedring gaver eller gives fast sammen med de øvrige firmagaver, så sender en kundegave et stærkt signal om, at du husker og værdsætter din kunde. Og hvis der er noget, der er vigtigt for mennesker – og det gælder også dine kunder, så er det følelsen af at være værdsat og anerkendt. Du kan med meget få midler kommunikere et stærkt budskab, når du giver dine kunder en gave.
En kunderelation er mest holdbar, når den er præget af ligeværd og gensidig gevinst. Det er vigtigt for kunderne, at de oplever at have betydning fremfor blot at være én i rækken. Og her kan sommergaver, julegaver eller "bare fordi" gaver gøre underværker for relationen. Hos Gaveshop.nu finder du et stort udvalg af gode gaveidéer til kunder og andre i dit liv, som du vil anerkende.
Det er tanken, der tæller
Det behøver ikke at være hverken dyrt eller besværligt at arbejde med kundegaver. Du kan sagtens købe et større parti kundegaver hjem, så de er klar, når lejligheden byder sig. Her er det tanken, der tæller, og gaven behøver ikke at være personlig eller specifik. En gaveæske, en tidløs vase eller nogle flotte vinglas er alt sammen ting, alle vil sætte pris på at få.
Når du ønsker at styrke din virksomhed, så bør du altid kigge på dine kunderelationer først og fremmest. Er tilstrømningen af nye kunder god, og er de eksisterende kunder loyale? Man kan gøre meget for at påvirke sine kunders loyalitet – blandt andet ved at give gaver. Og jo flere tilfredse eksisterende kunder man har, jo bedre vil virksomhedens fremtid se ud.
Kundegaver er med andre ord en rigtig god investering.
Kategorier
- Børn og unge
- Børnetøj
- Bureauer
- Byggemarked og VVS
- Ejendomsservice
- Elektronik
- Familieliv
- Handel
- Hårde hvidevarer
- Helse og sundhed
- Hobby og fritid
- Hotel, rejser og ferie
- Hus og Have
- Husholding og hjem
- Isenkram
- Jagt og fiskeri
- Kaffe og the
- Kontorartikler
- Legetøj
- Malerbutikker
- Marketing
- Møbler og indretning
- Optik
- Polterabend og events
- Sikkerhed
- Skobutikker
- Skønhedsprodukter
- Sport
- Teambuilding og coaching
- Tøj og accessories
- Tøjbutikker
- Ure og smykker
- Vin og andet